Wednesday, July 15, 2009

Pintu Rezeki

MEMBUKA PINTU REZEKI

Salams, for sharing.....

Dato' Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata..... .

" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira
masih hidup @ telah tiada )"......... nescaya pintu rezekimu akan terbuka
buat kamu...

Berdasarkan Hadith Nabi :
"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa
kepada kedua orang tua nya dalam sehari"

Huraian hadith:
- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup
mahupun yang sudah tiada )
- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa
kepada kedua ibu bapa (walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar
mereka berubah)
- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah
- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ...tadah tangan dan
bayangkan wajah kedua orang tua k ita , termasuk guru2 k ita dan mereka
yang banyak menolong k ita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)
- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki
oleh Allah

Kesimpulannya:
- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris..... . Cuma jangan lupa
doakan ibu bapa k ita setiap hari
- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang k ita
dapat dari Allah (e.g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..)
InsyaAllah
Berusaha dan bertawakal.. ...insyallah , - rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM,
(kata Azmil Mustapha)... ..Mari kita cuba .Allahhuakhbar. ..

Insya Allah

Allahu Akbar !

Sunday, July 12, 2009

Latihan Menembak


Musim Buah datang lagi


Aku belasah yg berduri tu je...

Monday, July 6, 2009

Tahlil Arwah Bonda Tahun ke 3


jangan rebut rebut

Makan makan jangan malu...

Sila Makan pak cik pakcik...

Sahabat sahabat Ibuku

Angkut dalam lorry bawak balik Markas

Nak turunkan khemah mana dulu?

tolong tolong....takkan tengok je...







Friday, July 3, 2009

poco poco bersenjata

video
sebahagian yang aku sempat rakam ..

Tamat Latihan


Dah berpuluh tahun aku tak berjumpa sepupu aku..ni..jadi bila ke ulu kinta hari tu..aku contact dia...dan aku di jemput ke rumahnya di ..aku lupa daaa...apa pun terima kasih ...

Kalau kat Iraq dah sadur emas ni..

Tempur tampa senjata...mari mari ..rapat rapat..

acara poco poco senjata....